Friday, July 16, 2010

LATIHAN PUSAT KEJOHANAN BALAPAN DAN PADANG PENDIDIKAN KHAS PERINGKAT NEGERI MELAKA - DAY 2 & 3

14 Julai 2010 merupakan hari kedua bagi latihan pusat tetapi hujan turun dengan lebat sehingga memaksa latihan pusat ini ditunda pada hari esok.




sementara menunggu hujan teduh



hujan lebat sehingga jam 12.00 tgh


Dan 15 Julai 2010 merupakan saringan bagi beberapa acara dan peringkat akhir bagi semua acara yang dipertandingkan. Kami mengambil bahagian bagi acara 200m bawah 11 tahun dan lontar peluru bawah 14 tahun.


warming up dulu



Bagi acara 200m, kami menghantar 4 orang wakil iaitu Hafiz, Faziallah, Aidil dan Asyraf, manakala bagi lontar peluru diwakili oleh Akmal.




Bersama En. Zahiruddin, guru pengiring pada hari ke-3


Sayangnya kami hanya melalui peringkat saringan kecuali Hafiz yang mewakili acara 200m berjaya ke peringkat separuh akhir. Secara kesimpulannya, walaupun mereka hanya berada di peringkat saringan dan separuh akhir, kami amat berpuas hati dengan semangat yang diberikan oleh murid kerana ini adalah kali pertama penyertaan mereka di dalam bidang sukan.

Memandangkan ini adalah penyertaan dan pendedahan kali pertama sekolah kami dan murid-murid sekolah ini, ia merupakan latihan dan pendedahan kepada murid untuk meningkatkan semangat daya saing yang sihat diantara murid.

Aktiviti sebegini dapat meningkatkan kemahiran dan semangat kesukanan dikalangan murid istimewa dan dapat memberikan pendedahan sosial kepada murid-murid PPKI. Semoga aktiviti seperti ini dapat diteruskan dimasa akan datang.



0 comments: